zondag 15 januari 2012

Cadeau enveloppe

Joepie ik ben voor het eerst in de top 3 gekomen van paperplay challenges. Ik ben echt heel blij met deze eer. Het is toch super leuk om te merken dat anderen je werk zo leuk vinden. 




 Nu dan de kaart die ik heb gemaakt Binnenkort word mijn vader 60. Een hele mijlpaal. Ik heb een verassing voor hem. Ik heb kaarten kunnen regelen voor het requiem en kronungsmesse van Mozart. Ik hoop dat hij er blij mee is. 


 


Voor zo'n kado moet natuurlijk ook een mooie verpakking komen. Ik was op zoek naar een leuk idee toen ik op de site van Take time for you een mooie challenge tegen met precies de goede enveloppe. 




De werkbeschrijving ziet er moeilijker uit dan dat hij is. Als je een keer getekend heb dan is hij eigenlijk heel logisch. 
Ik heb als papier een 30 x 30 blad genomen van het Tilda papier frosted blue green. Ik heb deze bij Doeading gekocht. De gebruikte stempel is van Die Namics. Ik vind het erg mooie stempels alleen de werking ervan met de die's heb ik nog niet helemaal door. Als iemand een tutorial weet, Ik hou me aanbevolen. 





Om de enveloppe dicht te houden doe je er een "ceintuur" omheen. Ik heb hier gebruik gemaakt van een pons van Martha Stewart. Ik heb de pons aan twee kanten tegelijk gebruikt en vind het resultaat erg gaaf. Als sluiting aan de achterkant heb ik mijn stempel gebruikt voor mijn naam. Ik wil echt nog een keer een mooiere hiervoor maar voorlopig moet dit doen.





Als je de enveloppe dicht vouwt dan kan er een ceintuur omheen. Voor het "ceintuur" heb ik gewoon wit  cardstock gebruikt. Daarboven heb een met papieren en een gewoon roosje een bloem gemaakt. 






De bloem heb ik, net als het "ceintuur" bewerkt met distressinkt milled lavender. Het groene swirltje heb ik om een tool heen gedraaid en daarna iets losser getrokken. Ik vond het effect erg lief.




Ik hoop dat jullie de enveloppe leuk vinden. Ik ga met de enveloppe meedoen met de volgende challenge

Take-time-for-you- folded envelope card
Dutch dare - For the boys. 
Charisma cardz - Happy birthday


Hopelijk vinden jullie mijn enveloppe leuk. Laat het even weten. 

lots of love

Patricia

6 opmerkingen:

  1. Hi Patricia,

    Fabulous and original card. Fine and delicat work.
    Congratulations !

    Thanks for joining us at Charisma Cardz on our 3rd birthday this week.

    Hugs from France.
    Catherine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eine traumhafte Folded Envelope Card hast du hier gewerkelt...

    Vielen Dank für die Teilnahme bei TTfY.

    Liebe Grüße, Melanie (Gast Designerin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful card, love the lace band. Thank you for joining in at Secret Crafter Saturday Challenge. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh a great take on this weeks theme at the Secret Crafter Saturday challenge with this lovely creation, thank you for joining us this week.
    Hugs Kate xx
    PS I have candy if you are interested :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great card. Thanks for taking part in 'Anything goes with Blue' at SCSC.
    Tracy x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is really stunning! Love the papers - so soft!

    Thanks so much for joining us at Take Time for You.

    Hugs, Kiki (GD)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je de moeite heb genomen me een berichtje te schrijven. ik lees ze met veel plezier.